Информация

Сервизно обслужване на устройства

Благодарим ти, че избра устройство от А1 България. За да гарантираме пълноценното и безпроблемно използване на твоето устройството, А1 България осигурява 2 години пълна гаранция при проява на фабричен дефект в гаранционния срок.

При предоставяне на устройство за ремонт, ще получиш индивидуален номер и парола чрез SMS, с които можеш да проверяваш статуса на сервизната поръчка по всяко време в мобилното приложение Моят А1 или на нашия сайт тук.

Срокът за изпълнение на ремонтните дейности е 30 календарни дни. Моля да се запознаеш подробно с пълните гаранционни условия, описани на гърба на гаранционната карта. Гаранцията не се отнася за приложените в търговския комплект аксесоари, в това число: зарядно устройство, акумулаторна батерия (дълготрайността на батерията и нейните характеристики зависят изцяло от спазването на правилата за експлоатация, описани в ръководството за потребителя към устройството). Гаранцията не важи в случай на:

  • Повреди, причинени от неправилна употреба, изпускане, удар, проникване на влага, намокряне, неправилно съхранение;
  • Вследствие на природни бедствия (гръмотевици, наводнения, пожар), както и други външни въздействия;
  • При опит за ремонт от неоторизирани лица или фирми;
  • Повредени или липсващи обозначителни стикери;
  • Зареждане със зарядни устройства, различни от посочените от фирмата производител.

В такива случаи ремонтът е за сметка на клиента.


Ето и няколко полезни съвета, които да предприемеш преди да оставиш твоето устройство за диагностика и ремонт:

  • Нужни са следните документи: гаранционна карта и финансов документ, доказващ покупката – касов бон или фактура;
  • Добре е да се премахнат всички пароли и акаунти, схеми за заключване и други защити, ако има такива, за да може сервизният инженер да извърши първоначалната диагностика;
  • За сервиз се предоставя само устройството. Не е нужно то да е придружено със зарядното устройство, освен ако проблемът не е свързан с него. Останалите аксесоари и кутията също не са нужни.
  • Премахни предварително протектора на дисплея, ако ползваш такъв, в противен случай той ще бъде отстранен в сервиза;
  • SIM карти и карти памет също не са необходими при ремонт, за това не ги предоставяй;
  • В повечето случаи се извършва преинсталиране на софтуер, така че силно препоръчваме цялата информация от устройството да се архивира и съхрани преди предаването;
  • Устройството може да се нулира до фабрични настройки с цел конфиденциалност и е задължително да се изтрие всяка чувствителна, лична информация, като пароли, ключове и други;
  • За времето на гаранционния ремонт може да се ползва оборотно устройство, предоставено от А1 България напълно безплатно и при определени условия, описани подробно в протокола за предаване на оборотно устройство.

Клиентите, които използват Apple устройства е нужно задължително да изключат функцията Find My iPhone /FMI/. Ето как става това:

Изключване от самото устройство:

  • Устройството трябва да е свързано с интернет чрез мобилни данни или Wi-Fi мрежа
  • Достъпва се меню Settings
  • Влиза се в меню Apple ID
  • Избира се икона Find My
  • Избира се услуга Find My iPhone
  • Функцията се изключва /позиция OFF/
  • Изисква въвеждане на парола за съответното Apple ID
  • След въвеждане на валидна парола, функцията става неактивна

Изключване от страницата на iCloud:

  • Устройството трябва да е изключено или да няма достъп до интернет
  • От друго устройство /компютър, таблет, телефон се отваря www.icloud.com
  • Въвежда се Apple ID и паролата, с които се ползва устройството за ремонт
  • Избира се функцията Find My iPhone
  • Oт меню All Devices се посочва съответното устройство
  • След името му се появява символ за премахване
  • Избира се Remove и функцията става неактивна

Ако има затруднение с паролата за Apple ID, може да се заяви нова. За целта се отива на https://appleid.apple.com, откъдето се избира опция “Forgot Apple ID or password”. На посочен e-mail адрес ще се получи линк за промяна на паролата.


Ако има затруднение и с Apple ID, и с паролата е нужно да се свържеш директно с Apple, от където да изключат функцията Find My iPhone.


За да спестим твоето време и да те улесним максимално, на разположение е информация за най-често срещани проблеми и какво може да се направи без намесата на сервиз:

Ако ремонтираш устройството си извънгаранционно в оторизираният ни партньор срещу заплащане, то гаранцията се възстановява до оставащия първоначален срок. Важи за устройства Apple, Samsung, Huawei, Alcatel, Nokia, Lenovo, Motorola, Sony, ZTE.

Понякога се случва устройството да се счупи или намокри неволно. За такива случай А1 България предлага Застраховка Моят телефон. Виж повече информация на www.a1.bg/zastrahovka-moyat-telefon

Подаване на заявка за сервизно обслужване на устройство:

В случай, че искаш да предоставиш за ремонт мобилен телефон, таблет, лаптоп или аксесоар/джаджа, можеш да подадеш заявка за сервизно обслужване в най-близкия А1 магазин. Това може да е различен А1 магазин, от който е закупено устройството. За времето на гаранционния ремонт може да се ползва оборотно устройство, предоставено от А1 България напълно безплатно и при определени условия. За сервиз се предоставя само устройство и батерия. Не е нужно то да е придружено със зарядното устройство, освен ако проблемът не е свързан с него. Останалите аксесоари и кутията също не са нужни.

Устройството следва да се предостави със следните документи: гаранционна карта и финансов документ, доказващ покупката – касов бон или фактура. След изпълнение на сервизната поръчка, ще получиш устройството от същия А1 магазин, където първоначално е предоставено за ремонт.



Виж всички полезни съвети по-горе, които да предприемеш преди да оставиш твоето устройство за диагностика и ремонт. Това ще ни помогне да извършим сервизното обслужване лесно и безпроблемно.



Моля имай предвид следното:

  • Ако имаш повече от едно устройство за ремонт, заявка за сервизно обслужване се подава за всяко устройство поотделно;
  • В случай, че желаеш повторен ремонт след изпълнена сервизна поръчка, е необходимо да подадеш нова заявка за сервизно обслужване.
  • При необходимост от ремонт на друг тип устройство (например телевизор), моля свържи се с контактите за сервиз, посочени в гаранционната карта на устройството.