Подозрително съобщение получено по e-mail
от името на А1 България за спечелена награда,
спешно потвърждаване или редакция на лични данни и др.

Описание на схемата:

  • Произволни ползватели на услуга електронна поща, независимо дали са абонати на А1 България или не, получават електронни писма, които използват името и логото на A1, с което ги информират, че като лоялен клиент на компанията получават като „Годишен подарък“ определена сума пари
  • Съобщението съдържа линк към фишинг сайт където трябва да се въведат лични данни, включително номера на сметки и банкови карти, пароли за Online банкиране, кодове за потвърждение и др. подобни
  • Целта е събирането на лични данни на потребителите и опит за източване на банковите им сметки
A1 Chatbot
A1 Chatbot

Съвети при получаване на подозрително съобщение по e-mail от името на А1 България за спечелена награда, спешно потвърждаване или редакция на лични данни и др. :

  • В случай че сте получили такова съобщение, следва незабавно да го докладвате като Spam от пощата си, без да следвате никакви линкове, банери и без да въвеждате никакви лични данни
  • Ако все пак сте въвели някаква информация задължително променете веднага паролите си за достъп до online банкиране, ПИН кодове на банкови карти и др., и незабавно се свържете с банката издател на картата
  • Никога не влизайте в електронното си банкиране от линкове, които сте получили по електронна поща, SMS или от рекламни банери в интернет, ползвайте само официалния уебсайт на вашата банка и официалното мобилно приложение

Екипът на А1 прави всичко възможно за да защити абонатите си от подобни фишинг атаки, като своевременно се предприемат необходимите мерки и биват подавани сигнали за проверка към компетентните държавни органи.

Сигнал за получено подозрително съобщение по e-mail от името на А1 България може да подадете ТУК като посочите дата, час, и прикачите screenshot на който ясно се виждат номера на подателя и URL адреса