HR Новини

обратно

Стажантска програма 2012 беше официално открита


Петдесет младежи започнаха днес своя стаж в Мтел. Те ще трупат опит в областите информационни технологии и телекомуникации, маркетинг и финанси, право и човешки ресурси.

Компанията приема средно около 70 стажанти на година от 2005 година насам, като всеки трети от тях е започнал работа в телекома. За осем години телекомът е инвестирал над 1 600 000 лева за заплати, обучения, бизнес ателиета и тиймбилдинги на стажантите.

Стажантската програма за 2012 година на Мобилтел беше открита днес от изпълнителния директор на Агенцията по заетостта Камелия Лозанова и от директора „Човешки ресурси“ в телекома Миглена Узунова.

По думите на Камелия Лозанова стажантската програма на Мтел е пример за това как може да бъде скъсена дистанцията между учебната скамейка и първата работа. Тя коментира застрашителните нива на младежка безработица в цяла Европа, но припомни, че в България правителство, синдикати и работодатели са обединили усилия, за да бъде повишавана заетостта на младите хора. „Ако всеки трети от вас остане в Мтел, ще бъдем спокойни, че толкова млади хора са намерили своята работа“, каза Лозанова.

„Програмата ни за привличане на млади таланти е един от най-успешните продукти на компанията, стараем се да я развиваме и да инвестираме в нея, за да бъде тя реален мост между образованието и бизнеса“, каза директорът „Човешки ресурси“ в Мобилтел Миглена Узунова и пожела на стажантите успешно да се включат в корпоративния живот на телекома.

В Мобилтел за стаж всяка година кандидатстват средно 2000 младежи. Голяма част от тези, които постъпят на стаж в компанията, в последствие започват работа в телекома. Стажът в компанията е платен, а продължителността му е от един до шест месеца.

За младежите стажът дава възможност за придобиване на ценен практически опит и шанс за започване на работа. За компанията стажантската програма е начин да бъдат привлечени и подбрани кадри, от каквито има най-голяма нужда. И през тази година най-голям „глад“ има за стажанти в направление информационни технологии и телекомуникации. Компанията има нужда също от младежи с образование или опит в маркетинга, правото, финансите и човешките ресурси.