Архив новини

Медия център


Новини

обратно

Мтел отбелязва ръст на клиентите си от 1%


Telekom Austria Group увеличава броя на мобилните и фиксирани абонати, въпреки неблагоприятната пазарна ситуация •Ръст от 11,700 във фиксираните линии за достъп в Австрия през първите девет месеца на 2011 година и значително повишение на линиите за широколентов интернет •Приходите на групата остават сравнително стабилни, с изключение на ефекта от девалвирането на чуждестранната валута •Сериозен ръст в Сърбия, Македония и Словения •Ефективност, благодарение на стриктния контрол на разходите •Нетната печалба възлиза на приблизително EUR 69 милиона, въпреки разходите за преструктуриране от EUR 224.8 милиона •Ръководството потвърждава прогнозата си за цялата 2011 година В първите девет месеца на 2011 година приходите на Telekom Austria Group отбелязват спад от 4.1% до EUR 3,338.7 милиона спрямо EUR 3,480.1 в същия период на предходната година. Понижението се дължи основно на негативното влияние от девалвирането на чуждестранната валута, възлизащо на EUR 119.0 милиона, и по-специално обезценяването на беларуската рубла. Други негативни външни фактори, повлияли приходите, са засилената конкуренция в Австрия, предизвикателствата на пазарите в Централна и Източна Европа, както и приложените допълнителни регулаторни мерки. Без негативния ефект от девалвацията на чуждата валута, приходите на групата биха се понижили с 0.6% на годишна база. Приходите отбелязват спад в Австрия, България и Хърватия, а успешното представяне на беларуския сегмент е помрачено от обезценяването на местната валута. Значителният ръст на приходите от 23.2% в сегмента Допълнителни пазари, който включва Словения, Сърбия, Македония и Лихтенщайн, компенсира частично понижението на приходите на групово ниво. През първите девет месеца сравнимите стойности на EBITDA на Групата намаляват с EUR 102.1 (-7.9%) до EUR 1,190.4 милиона. Девалвацията на беларуската рубла сама по себе си възлиза на EUR 51.1 милиона от тази сума. Ръстът в сегмента Допълнителни пазари не може да компенсира неблагоприятната ситуация при постъпленията в другите сегменти. EBIT отбелязва спад 56.2% до EUR 208.8 милиона спрямо същия период на миналата година, дължащ се на разходите по преструктуриране в Австрия на стойност EUR 224.8 милиона. През първите девет месеца на 2011 година Telekom Austria Group леко повишава своите капиталови разходи с 2.6% до EUR 454.9 милиона основно поради по-високите инвестиции в мрежата от следващо поколение в Австрия и инфраструктурните инвестиции в България и в сегмента Допълнителни пазари. В разглеждания период Telekom Austria Group придоби фиксирани оператори с оптична и кабелна инфраструктура съответно в България и в Хърватия. Придобитите компании, които са вече консолидирани, съвпадат със стратегията за предлагане на конвергентни услуги. Мобилтел - България* През третото тримесечие на 2011 г. броят на клиентите на мобилни услуги в компанията се повишава с над 55 хиляди или 1.1% до приблизително 5.3 милиона. Пазарният дял на Мобилтел остава стабилен на ниво от 48.4%. Абонатите на договор отбелязват значителен ръст от почти 10% до 67.6% от общата клиентска база или 3,576 милиона клиенти. Активното търсене на мобилни решения за пренос на данни води до увеличение на базата абонати на мобилен широколентов интернет с 81.6%. до повече от 177,600 клиенти. Този успех е постигнат на фона на неблагоприятна икономическа ситуация и сериозна пазарна конкуренция. През периода е засилено и търсенето на фиксиран широколентов интернет, с общ брой фиксирани линии за достъп от 109,500, от които 103,800 са използвани за броудбанд услуги. За първите девет месеца на 2011, приходите на българския телеком отбелязват спад от 5.4% до EUR 395.1 милиона. В резултат на ожесточената конкуренция е наличен сериозен ценови натиск, а неблагоприятните икономически условия водят до занижено потребление на комуникационни услуги. В допълнение, приложената регулация се отразява негативно върху цените за взаимно свързване. Сравнимите стойности на EBITDA за първите девет месеца на 2011 г. спадат с 10.1% в сравнение със същия период на миналата година, до EUR 203.8 милиона поради изброените по-горе фактори, както и поради включените разходи за придобиването на двата фиксирани оптични оператора през първото тримесечие на 2011 година. *Пълният доклад на TAG можете да намерите на www.telekomaustria.com
За връзка с "Корпоративни комуникации" - pr@a1.bg