Архив новини

Медия център


Новини

обратно


2005 г.: Изключителна година за mobilkom austria group
Безспорен ръст в броя на абонатите и подобрени резултати



Днес, 20 март 2006 г., mobilkom austria group обяви финансовите си резултати - за четвъртото тримесечие на 2005 г., както и за цялата изминала 2005 г. mobilkom austria group (mag) – mobilkom austria, Vipnet (Хърватска), Si.mobil (Словения), mobilkom Liechtenstein и най-новият член – Мобилтел, отбеляза изключително успешна бизнес година. В края на годината е отбелязан ръст от 81.1% в броя на клиентите, чийто брой достигна 9 милиона. 17.1% е ръстът при приходите – общо 2 489.2 млн. евро. Показателят EBITDA е нараснал с 26.6% до 969.0 млн. евро. През 2005 г. международните компании в групата, включително Мобилтел, са допринесли с общо 31.7% (около 22% през 2004 г.) към приходите на групата. През 2005 г. приходите на mag са се увеличили със 17.1% спрямо предишната година – до над 2 489.2 млн. евро (с 4.8% - до 2 227.3 млн. евро, ако се изключи Мобилтел), коригираният EBITDA е нараснал с 26,6% до 969 млн. евро (с 6,4% - до 814.4 млн. евро, ако се изключи Мобилтел). „Изключително съм щастлив, че към mag се присъедини още един член, така групата бе в състояние да изпълни успешно стратегията си за Югоизточна Европа. Нашата цел е да бъдем водещ регионален оператор. 2005-та беше изключително успешна бизнес година за mobilkom austria group, впечатляващите резултати потвърждават успеха на дългосрочната ни стратегия: Мисли глобално, действай локално”, каза Борис Немсич, главен изпълнителен директор на mobilkom austria и главен директор Операции на безжичното поделение на Telekom Austria. Към края на 2005 г. пазарното проникване в България достигна 79.5%, което е 19.8% ръст спрямо предходната 2004 г. Въпреки засилващата се конкуренция, Мобилтел успя да задържи лидерската си позиция с пазарен дял от 57.6%. Броят на клиентите нарасна с 18.4% и достигна 3.6 млн. Броят на клиентите с договор нарасна с 15.3% и вече е над 1.2 млн. Със старта на EDGE (покритие с над 46% от населението) и техническия старт на единствената UMTS мрежа в България, Мобилтел отново доказа, че е лидер в иновациите и качеството. Операторът предложи на клиентите си и много нови продукти и услуги. Една от най-успешните и добре приетите услуги е Musicall - само за първите три месеца бяха регистрирани 100 000 клиенти. За периода от 12 юли до 31 декември 2005 г., Мобилтел допринесе с 262.6 млн. евро към приходите на Групата, коригираният EBITDA показател бе 154.6 млн. евро за същия период. Мобилтел има EBITDA марж от 58.9% (при 61.5% EBITDA марж за цялата година), което е най-добрият показател за оператор от mobilkom austria group. Консолидираният принос на показателя EBIT достигна до 94.0 млн. евро. „Първата фаза от интеграцията на Мобилтел в mobilkom austria group премина успешно. Местното ръководство бе засилено от австрийски екип от експерти. Бе въведен двустранен обмен на кадри на всички нива. Предприеха се мерки за стандартизирането на докладите, разгръщането на маркетинговите дейности, както и оптимизацията на технологичните мрежи и платформи,” каза Йозеф Винацер, Главен изпълнителен директор на Мобилтел, изразявайки задоволството си от процеса на интеграция. Пълния текст на съобщението можете да прочетете ТУК
За връзка с "Корпоративни комуникации" - pr@a1.bg