Архив новини

Медия център


Новини

обратно

ПРЕНОСИМОСТТА НА НОМЕРАТА ВЪВ ФАКТИ И ЦИФРИ


Мобилтел ще подпише процедурата след като бъдат отстранени проблемните за клиентите предписания Мобилтел ще подпише процедурата за преносимост на номерата след като бъдат отстранени някои предписания, които ще доведат до проблеми за клиентите. В противен случай ще се стигне до множество грешки и дискредитиране на тази възможност, което няма да насърчи потребителите да се възползват от нея. В момента съществува очевидна законова празнота, която ще бъде запълнена до края на януари след приемането на Закона за електронните съобщения. Дотогава регулаторът няма ясни правомощия да издава задължителни разпоредби. Мобилтел е категорично против темата за преносимостта на номерата да се използва за популистки и медийни цели без да се отчита реалната сериозност на проблема. Вместо това, нашите конкуренти се опитват да подлагат на натиск регулатора за вземането на прибързани решения, понякога в рамките на 24 часа. Единственият член, касаещ преносимостта на номерата в сега действащият закон упоменава, че задължение на всеки оператор поотделно е да осигури преносимостта. Така че няма никакви пречки - ако останалите оператори са готови, незабавно да стартират с предоставянето на тази възможност. Процедурата по въвеждане на преносимостта е изключително сложна – тя налага промени в 23 работещи процеси и 12 технологични системи, както и въвеждането на четири абосолютно нови технологични процеса. Това на практика означава да бъде изцяло променена технологичната логика на всички услуги, предлагани от операторите. Този процес е отнел средно 29 месеца в страните, където вече е въведена преносимостта. Средното закъснение от предписаните срокове е около 9 месеца и никоя от страните не е понесла каквито и да било санкции за това. От услугата се възползват между 2 и 5% от клиентите, като за първите две години от въвеждането процентът варира между 1 и 2. Същевременно средно в Европа – от около 20% от потребителите, които сменят оператора, едва 2% използват възможността да запазят номера. Страната с най-успешна практика в Европа е Испания, където две години след старта 7% от потребителите се възползват от преносимостта. Показателен е фактът, че от нея печелят първите два оператора, а клиенти губи най-малкият мобилен играч на пазара. Затова внушението, че най-големият оператор отлага старта на тази възможност от страх да не претърпи загуби, е неоснователно и не почива на конкретни факти. Страната с негативен опит от е Франция, където тя е въведена прибързано и под натиск и по този начин е дискредитирана. Затова страната трябва да започне отначало процедура по въвеждането й през 2007 г. Становището на Мтел по въпроса е ясно и категорично – преносимост на номерата трябва да има. Ако законът бъде приет до февруари е напълно възможно преносимостта да бъде въведена като се спазят всички професионални стандарти още в рамките на 2007 г. Досега Мтел на добра воля участва в преговори с другите два оператори и беше постигнато съгласие в онези области, в които това бе възможно и без ясни правни постулати. Мобилтел вярва, че преносимостта е в полза за крайните клиенти и иска тя да стартира по най-добрия възможен начин. Макар и в малки проценти, тя ще доведе до положителен резултат за нас, тъй като Мтел е технологичен лидер на пазара. Практиката показва, че, от въвеждането на преносимостта печелят операторите, които предлагат най-добрите услуги. Много е важно възможността за запазване на номерата да се въведе правилно и без излишно прибързване, за да се гарантира нейното реално използване от клиентите и да се защитят интересите на останалите 99%, които няма да се възползват от нея. Категорично против сме да излагаме на риск нашите клиенти като започнем процеса с подръчни средства, включително с размяна на лични данни между операторите по факсове или е-мейл, което е меко казано примитивен начин на обмен на информация в 21 век Мтел ще продължи да предлага единствено услуги с гарантирано качество – включително и на новите си абонати, които ще дойдат в мрежата на оператора след въвеждането на преносимостта на номерата.
За връзка с "Корпоративни комуникации" - pr@a1.bg