Архив новини

Медия център


Новини

обратно

Vivacom нарушава процедурата за преносимост на фиксираните номера


Мобилтел алармира днес КРС за установените нередности Vivacom грубо нарушава процедурата за преносимост на фиксираните номера. Компанията възпрепятства абонатите, които искат да прехвърлят телефонния си номер към друг оператор, като не приема заявления за преносимост във всички свои магазини. Процедурата за преносимост изисква от операторите да приемат такива заявления във всички свои обекти (т.2., ал.6). Това се казва в писмо на Мобилтел, изпратено днес до Комисията за регулиране на съобщенията. Нередността беше установена след получени оплаквания от потенциални клиенти на Мобилтел, заради което телекомът алармира Регулатора. Въпреки изричното изискване на процедурата по преносимост, в Общите условия на Vivacom е вписано, че пренасянето на номер извън мрежата на компанията става след подаване на заявление само в определени търговски центрове, посочени в интернет страницата на предприятието. Броят на градовете, в които гражданите могат да се откажат от Vivacom е едва 49. За сметка на това, заявления за пренасяне в мрежата на Vivacom се приемат в 115 града. Това нарушение ощетява абонатите в малките градове, които искат да се откажат от Vivacom и да се възползват от услугите на друг оператор. Независимо че в техния град има търговски обект на Vivacom, нейните клиенти са принудени да пътуват най-малко два пъти, при това само в работно време, до друго населено място, за да прехвърлят номера си. Това ги поставя в неравностойно положение спрямо тези, които биха пожелали да прехвърлят номера си към мрежата на Vivacom. В писмото си Мобилтел изразява своето желание Регулаторът да предприеме необходимите мерки, с които да прекрати тази нелоялна практика от страна на Vivacom.
За връзка с "Корпоративни комуникации" - pr@a1.bg