Да отпадне ДДС върху благотворителните SMS-и призова Андреас Майерхофер
Главният изпълнителен директор на Мобилтел отправи този апел от трибуната на Австрийски бизнес кръг София Дарителството чрез SMS-и е най-предпочитаният начин за даряване в България, но въпреки това този тип благотворителност не е освободен от данък добавена стойност. Промяната на тази ситуация ще доведе до много по-успешни благотворителни кампании, ще поощри индивидуалните дарения и ще внесе повече прозрачност в кампаниите. Това бяха причините, които Андрес Майерхофер, главен изпълнителен директор на Мобилтел изтъкна в полза на становището, че ДДС върху дарителските SMS-и трябва да отпадне. Апелът за облекчаване на този вид индивидуално дарителство беше отправен от г-н Майерхофер към държавата по време на участието му в конференцията за корпоративна социална отговорност (КСО), организирана от Австрийския бизнес кръг в София. Форумът се проведе късно вчера вечерта в Шератон и събра на една трибуна федералния канцлер на република Австрия - Вернер Файман, министър-председателя Бойко Борисов, както и представители на бизнеса, които споделиха своите политики в областта на КСО. Изпълнителният директор на Мобилтел предложи на вниманието на правителството и по-специално на Министерство на труда и социалната политика и нов подход за развиването на тяхната дейност в посока включване на утвърдени и доказани проекти в държавната политика. Каузи като тази на училището за кучета-водачи на незрящи хора отдавна са променили своя статут от просто „социални проекти” към обществено значими, такива, които касаят всеки един от нас като гражданин на тази държава. Затова е съвсем естествено признаването им от страна на социалното министерство и включването им като част от държаваната политика в полза на социално слаби групи и хората с увреждания. Допълнителна информация за корпоративната социална отговорност на Мобилтел През 2010 година Мобилтел дари над 400 000 лева за различни социални проекти, като общо средствата, вложени в социални каузи, надвишават 500 000 лв. Над половината от тях бяха инвестирани в проекти, свързани с грамотността и образованието. Сумата, която компанията е дарила на петте независими проекта, които традиционно подкрепя, през 2010 година е 92 337 лева: - проект „Аз, баба и дядо”, насочен към интегрирането в обществото на две социално уязвими групи – възрастни самотни хора и изоставени деца до три години; - семейството на Мобилтел в „SOS Детски селища България”; - защитеното жилище в дома за деца и младежи с увреждания „Вяра, надежда и любов”, град Мездра; - фондация „Очи на четири лапи”, обучаваща кучета-водачи за незрящи хора; - фондация „Априлци”, чиято дейност е адресирана към възрастни жители в град Априлци - инвалиди, самотни и социално слаби. Специалният дарителски номер на компанията 1788 пък добави допълнително сумата от около 40 000 лева за петте социални проекта. Кампанията 1788 продължава да бъде в сила и през 2011 година. Цената на изпратен SMS e на стойност 0,60 стотинки (с ДДС). Мтел удвоява индивидуалните дарения. През 2010 година социалните проекти на Мобилтел бяха насочени към образованието, грамотността и съхраняването на родния език. Изключително успешна беше кампанията „Бъди грамотен”, която реализира 66 състезания по правилно писане. От тях бяха проведени 62 училищни състезания с общо 7009 участници, 1 състезание за студенти с 28 участници от Факултета по журналистика към СУ „Св. Климент Охридски“ и 3 открити сесии с общо 3066 участници. Традиционната за Мобилтел грантова програма също е под знака на образованието. Програмата защитава езиковата и социална грамотност чрез шест малки, но стойностни проекта. Общата сума на безвъзмездната финансова помощ за проектите възлиза на 93 653 лева. Разликата до 100 000 лева (сумата, която Мобилтел ежегодно отделя за грантовата си програма) ще бъде връчена под формата на награда на проектите с най-добри резултати в края на грантовата програма. Мобилтел продължава да следва последователно философията си в сферата на социалната отговорност и през 2011 година. Приоритетните дейности на телекома са подпомагане на образованието и грамотността. През 2011 година телекомът ще продължи тази тема, като акцентът в социалната му отговорност ще бъде Интернет грамотността.