Архив новини

Медия център


Новини

обратно

Два пъти повече клиенти на мобилен широколентов интернет отчита Мобилтел


Telekom Austria Group (VSE: TKA, OTC US: TKAGY) обяви днес финансовите резултати за първото тримесечие на 2011 година. • През първото тримесечие на 2011 година спадът в приходите беше забавен до 0.7%. • Широколентовият интернет е в основата на растежа на фиксираните интернет линии в Австрия – бързо развиване на капацитета на GigaNet: до края на 2011 година покритието на ултра високоскоростния широколентов интернет ще достигне приблизително 2.1 милиона австрийски домакинства. • Устойчива тенденция в търсенето на смартфони; базата от клиенти на мобилни широколентови услуги се е увеличила с 51.1% през първото тримесечие на 2011 година. • Броят на мобилните абонати нарасна с 5.7%, като надминава числото от 20 милиона абонати за първи път. • Регулаторни мерки и по-високи оперативни разходи, особено тези, свързани с продажбата на смартфони, водят до спад в сравнимите стойности на EBITDA (-7.1%). • Развитието за първото тримесечие на 2011 година е според очакванията на 24 международни телеком анализатора. • Прогнозите за цялата 2011 година се потвърждават. Обобщени данни за групата През първото тримесечие на 2011 година Telekom Austria Group успява да забави още повече спада в приходите от предходната година - приходите на групата са намалели с 0.7% до 1,118 милиона евро. Докато Беларус и сегмент „Допълнителни пазари” отчитат растеж на приходите, австрийските и хърватските сегменти показват намаление. Българският бизнес остава стабилен. На фона на постоянните предизвикателства на икономическа среда, която сега и в бъдеще ще се характеризира с интензивна конкуренция и натиск от страна на регулаторните органи, търсенето на широколентови предложения и смартфони продължава да нараства. В резултат на това, на групово ниво общият брой на клиентите на мобилни широколентови услуги се увеличава с 51.1% до 1.23 милиона. При фиксираните линии за интернет достъп в Австрия продължава да се отчита положително развитие през първото тримесечие на 2011 година, в продължение на тенденцията, наблюдавана през четвъртото тримесечие на 2010. През разглеждания период, въпреки намаляването на изговорените минути във фиксираната мрежа, фиксираните линии за достъп се увеличават с 7 300, докато през същия период на миналата година бе отчетено намаление от 3 200 линии. Настоящото увеличение на броя на линиите се дължи главно на голямото търсене на широколентови предложения. „Приходите от потребители останаха почти стабилни през първото тримесечие на 2011 година благодарение на голямото търсене на фиксирани и мобилни широколентови продукти – така стратегическата ориентация на Групата към конвергенция и големите ни инвестиции в инфраструктура за широколентов интернет се отплатиха. Наскоро А1 Telekom Austria бе наградена за мобилната си широколентова мрежа, която е на второ място в цяла Европа сред общо 94 европейски мрежови оператори. Това е допълнително доказателство, че сме на прав път", заяви Ханес Аметсрайтер, изпълнителен директор на Telekom Austria Group. EBITDA намалява с 7.1% до 396.7 милиона евро поради регулаторни мерки, по-високи оперативни разходи (основно свързани с маркетинговите дейности и субсидии за смартфони), както и с намаляването на приходите в Австрия, България и Хърватия. Благоприятното развитие на приходите в Беларус и в сегмента „Допълнителни пазари”, особено в Република Сърбия, успя частично да компенсира разликата. Капиталовите разходи на групата намаляват с 11.7% до 120.4 милиона евро основно поради по-ниски инвестиции в беларуския и хърватски сегмент. Тенденции за цялата 2011 година На фона на упоритата ценова конкуренция и постепенното икономическо възстановяване в почти всички пазари, в които оперира Telekom Austria Group, приходите се очаква да достигнат 4.6 милиарда евро за финансовата 2011 година, а сравнимите стойности на EBITDA до 1.6 милиарда. Предвижда се капиталовите разходи на Telekom Austria Group да достигнат 800 милиона евро, а оперативните свободни парични потоци се очаква да възлязат на приблизително 800 милиона евро. Тази перспектива се дава при запазване на стабилна валута. Мобилтел Клиентската база в мобилния сегмент на водещия български телеком остава стабилна с 5.3 милиона клиенти. Благодарение на целенасочени маркетинг дейности, делът на абонатите на договор се увеличава от 61% до около 66%. Като цяло, в края на първото тримесечие на 2011 година мобилният пазарен дял е 49.3%. Клиентската база от ползватели на мобилен широколентов интернет нарасна повече от два пъти до 141 000 клиенти в сравнение със същия период на предходната година. В края на първото тримесечие на 2011 година, след приключване на придобиването на двата оператора на фиксиран интернет Мегалан Нетуърк и Спектрум Нет, общо фиксираните линии за достъп вече са 99 100, като фиксираните широколентови линии възлизат на повече от 93 000. Приходите на Мобилтел са в размер на 133.4 милиона евро за първото тримесечие на 2011 г., като регистрираният спад от 1.5% в сравнение с нивото от предходната година, се дължи основно на ценовия натиск. Сравнимите стойности на EBITDA намаляват с 10.7% в сравнение със същия период на предходната година до 64.7 милиона евро. Оперативната печалба (EBIT) намалява от 30.5 милиона евро през първото тримесечие на 2010 година до 18.8 милиона евро през първото тримесечие на 2011. Приходите от месечни такси и трафик остават стабилни благодарение на търсенето на мобилни широколентови услуги и пакетни решения. Нарастващото търсене на смартфони повлия положително на приходите от стоки, но намаляването на цените за терминиране доведе до спад в приходите от взаимна свързаност през първото тримесечие на 2011 година. Средният приход на потребител (ARPU) е намалял с 5.2% от 8.0 до 7.6 евро, което се дължи предимно на намалението в цените за мобилно терминиране с около 25%. Приходите от фиксирани широколентови услуги, IPTV и други решения и услуги, свързани с фиксираните мрежи, възлизат на 3.3 милиона евро. Консолидацията на двата фиксирани оператора, която се случи през първата четвърт на 2011 година, както и по-високите разходи за материали, дължащи се на увеличеното търсене на смартфони, доведе до повишаване на оперативните разходи с 9.4% до 69.5 милиона евро. Пълният доклад на TAG можете да намерите на www.telekomaustria.com ----------------------------------------------------------------------------------------------- Mobiltel reports two times more clients of mobile broadband The Telekom Austria Group (VSE: TKA, OTC US: TKAGY) today announced its results for the first quarter of 2011. • In Q1 2011, revenue decline was further slowed down to 0.7% • Broadband drives growth of Austrian fixed net access lines – rapid rollout of GigaNet: by year-end 2011, ultra-high-speed broadband coverage will reach roughly 2.1 million Austrian households • Persistently strong demand for smartphones, mobile broadband customer base increased by 51.1% in Q1 2011 • The number of mobile subscribers rose by 5.7% exceeding the 20-million customer mark for the first time • Regulatory measures and higher operating expenses – especially for the marketing of smartphones - led to a decline in EBITDA comparable (-7.1%) • Development of Q1 2011 within expectation of 24 international Telco analysts • Outlook for the full-year 2011 was confirmed Summary (Group) In the first quarter of 2011, the Telekom Austria Group was able to further slow down the decline in revenues of the previous year; Group revenues decreased by 0.7% to EUR 1,118 million. While Belarus and the segment “Additional Markets” reported revenue growth, the Austrian and the Croatian segments showed a decrease in revenues, with the Bulgarian business remaining almost stable. Against the backdrop of a persistently challenging economic environment which is and will continue to be characterized by intensive competition and regulatory pressure, demand for broadband offerings and smartphones continued to pick-up. As a result, the total number of mobile broadband customers at the group level rose by 51.1% to 1.23 million. In Austria, fixed net access lines continued to show a favorable development in the first quarter of 2011, continuing the upward trend seen in Q4 2010. In the period under review, fixed access lines increased by 7,300 lines compared to a loss of 3,200 access lines in the first quarter of the previous year despite declining fixed net voice minutes. Thus, this increase in lines is mainly attributable to stronger usage of broadband offerings. “User revenues remained almost stable in the first quarter of 2011 thanks to the strong demand for fixed net and mobile broadband products – thus, our group-wide strategic orientation towards convergence and our high investments in broadband infrastructure paid off. Recently A1 Telekom Austria was granted for its mobile broadband network, which ranks second Europe-wide among a total of 94 European network operators. This further demonstrates that we are on the right track,” said Hannes Ametsreiter, CEO Telekom Austria Group, underpinning the company’s clear strategic success. EBITDA comparable declined by 7.1% to EUR 396.7 million due to regulatory measures, higher operating costs (mainly related to the marketing activities and subsidies for smartphones) as well as to revenue declines in Austria, Bulgaria and Croatia. The favorable earnings development in Belarus and in the segment “Additional Markets” – especially in the Republic of Serbia - could only partly compensate for margin pressure. Group capital expenditures declined by 11.7% to EUR 120.4 million primarily due to lower investments in the Belarusian and Croatian segment. Outlook for the Full-Year 2011 Against a backdrop of persisting price competition and a gradual economic recovery in almost all operating markets of the Telekom Austria Group, revenues are expected to amount to up to EUR 4.6 billion for the financial year 2011 and EBITDA comparable to up to EUR 1.6 billion. Capital expenditures of the Telekom Austria Group are forecasted to reach up to EUR 800 million and operating free cash flow is expected to amount to approximately EUR 800 million. This outlook is given on a constant currency basis. Mobiltel The mobile customer base remained stable with 5.3 million subscribers in the leading Bulgarian telco. Due to focused marketing activities, contract customer share increased from 61% to roughly 66%. As a whole at the end of first quarter 2011, mobile market share is 49.3%. Mobile broadband subscriber base more than doubled to 141,000 customers compared to same period of the previous year. At the end of the first quarter of 2011 following the finalization of the acquisition of two fiber-optic operators Megalan AD and SpektrumNet AD in 2010, total fixed access lines amounted to 99,100 lines, with fixed net broadband lines accounting for more than 93,000 lines. Revenues of Mobiltel amounted to EUR 133.4 million in the first quarter of 2011, a decline of 1.5% compared to the previous year’s level mainly attributable to price pressure. EBITDA comparable declined by 10.7% to EUR 64.7 milion due to higher personnel costs and increased material expenses as a result of the acquisitions. Monthly Fee and Traffic revenues remained stable due to the demand for mobile broadband and product bundles. The increasing demand for smartphones impacted equipment revenues positively, but cuts in termination rates led to a decline of Interconnection revenues in the first quarter of 2011. Average revenue per user (ARPU) declined by 5.2% from EUR 8.0 to EUR 7.6 primarily due to the reduction of mobile termination rates by approximately 25%. Revenues from fixed broadband, IPTV and other fixed line solutions and services amounted to EUR 3.3 million. The first time consolidation of the two fixed line operators in the first quarter 2011 as well as and higher material expenses due to the strong demand for smartphones lead to an increase in operating expenses by 9.4% to EUR 69.5 million. Full Financial Report on the First Quarter of 2011 is on www.telekomaustria.com
За връзка с "Корпоративни комуникации" - pr@a1.bg