Архив новини

Медия център


Новини

обратно

Клиентската база на Мтел стабилна, отбелязва увеличение с 1%


Telekom Austria Group отбелязва оперативни успехи в конкурентна среда - Общ ръст в мобилни комуникации и пренос на данни - Още по-голямо увеличение в броя клиенти на фиксиран интернет в Австрия - Добро представяне при печалбата в Словения, Сърбия и Македония - Австрийската дъщерна компания A1 отбелязва пазарен успех при конвергентните оферти - Придобиване на кабелния доставчик B.net в Хърватска - Спадът в приходите на групата с 2.9%, както и в сравнимите стойности на EBITDA на групата със 7.8% се дължат основно на девалвирането на валутите, конкуренцията и регулациите - Нетният приход е все още отрицателен в първата половина на 2011 година, заради разходите по реструкторирането, които възлизат на 218.6 милиона евро Обобщени данни Сравнение за първите шест месеца През първата половина на 2011 година Telekom Austria Group отчита значителен успех, въпреки трудните икономически условия и пазарната среда, белязана от засилена конкуренция и силно регулиране. На този фон, групата успя да увеличи базата си клиенти на мобилни услуги, както и общия трафик на данни. След промените в бизнеса с фиксиран интернет в Австрия, има допълнително увеличение на достъпа до фиксираните интернет линии. Ребрандирането на новото местно дъщерно дружество A1 през юни 2011 година, което бе извършено след сливането на австрийските фиксирани мрежи и мобилните комуникации, доведе до значителен пазарен успех - през юли 2011 година потребителите на конвергентни продукти на компанията надхвърлиха един милион. Освен това стратегията на групата за предлагане на конвергентни услуги се оказа успешна и извън Австрия – българският Мобилтел е динамичен доставчик на иновативни конвергентни услуги, в резултат на придобиването на два кабелни оператора. В Хърватска се отчитат общо 120 000 клиенти на фиксиран интернет в разглеждания период след придобиването на B.net. Дъщерните дружества на групата в Словения, Сърбия и Македония също отбелязват значителни темпове на растеж, както при броя клиенти, така и при средния приход от потребител (ARPU), които показват благоприятна тенденция за прираст. Сегментът в Беларус също отчита ръст на клиентите. Представянето на Telekom Austria Group в цифри Успехът на групата не може напълно да компенсира негативното въздействие на макроикономическата среда и по-специално отрицателните последици от интензивната конкуренция и непрекъснато налаганите регулаторни мерки. Общите приходи на групата достигат 2,227.3 милиона евро през първата половина на 2011, което е спад от 2,9% или 67.3 милиона евро в сравнение със същия период на предходната година. През първата половина на годината отрицателното въздействие върху приходите от девалвацията на беларуската рубла спрямо еврото (54%) възлиза на 43.3 милиона евро. Сравнимите стойности на EBITDA са намалели със 7.8% до 777.6 милиона евро през първата половина на 2011. Спадът на годишна база от 65.8 милиона евро се дължи на регулаторните ефекти, които допринасят за спад от 15.6 милиона евро, както и на девалвацията на валутите, което допринася за спад в сравнимите стойности на EBITDA в размер на 19.0 милиона евро. Оставащият спад в приходите с 31.3 милиона евро се дължи главно на конкуренцията, а това може да бъде само частично компенсирано чрез стриктното управление на разходите. Сравнение за второто тримесечие Продължаващите икономически трудности, напрежението в ценообразуването и девалвацията на беларуската рубла повлияха негативно на постъпленията на групата през второто тримесечие на 2011 година и доведоха до спад от 5.1% до 1,109.3 милиона евро. Ръстът на приходите от допълнителния пазарен сегмент може само частично да компенсира спада в приходите от другите сегменти. Смартфоните и широколентовите решения продължиха да доминират във всички пазари. Увеличеният натиск доведе до по-ниски нива за ценообразуване, особено в австрийския и българския сегмент. Намалението на цените за роуминг и за терминиране, като следствие от регулаторна намеса, допълнително оказаха негативно влияние върху приходите. Негативното влияние на чуждестранните валути върху общите преводи на групата възлизат на 38.3 милиона евро, в резултат на което приходите намаляват с 1.8%. През второто тримесечие на 2011 година сравнимите стойности на EBITDA на групата (без да се вземат предвид разходите за преструктуриране и обезценяване) са намалели с 8.6% до 380.8 милиона евро. По-високите резултати от допълнителния пазарен сегмент биха могли отчасти да компенсират спада на сравнимите стойности на EBITDA от другите сегменти. В австрийския, българския и хърватския сегменти спадът на приходите повлия негативно върху сравнимите стойности на EBTIDA. В беларуския сегмент силните оперативни резултати се компенсират от девалвацията на беларуската рубла. Всички допълнителни пазари отчитат нарастващ принос, а операторът „Vip” в Република Македония постигна положителна съпоставима EBITDA през второто тримесечие на 2011 година. Негативното влияние на чуждестранните валути върху сравнимите стойности на EBITDA на групата възлиза на 17.2 милиона евро. Сравнимите стойности на EBITDA на групата намаляват с 4.4% през второто тримесечие на 2011 година. Разходите за преструктуриране на служителите в австрийския сегмент през второто тримесечие на 2011 възлизат на 34.6 милиона евро, в сравнение с 12.8 млн. евро през второто тримесечие на 2010 година. Като се има предвид това, спадът на оперативните приходи на групата възлиза на 134.2 милиона евро през второто тримесечие на 2010 година и 85.0 милиона евро през второто тримесечие на 2011 година. Нетната печалба намалява до 20.0 милиона евро през второто тримесечие на 2011 година, в сравнение с нетната печалба от 68.7 милиона евро през второто тримесечие на 2010 година. Капиталовите разходи на групата намаляват с 2.1% до 156.7 милиона евро, което се дължи най-вече на по-ниски инвестиции в беларуския и хърватския сегмент. Мобилтел - България Резултатите от второто тримесечие на 2011 включват резултатите от двата фиксирани оператора, придобити през първото тримесечие на 2011 година, консолидирани през февруари. Българският пазар остава повлиян от икономическата обстановка и намаленията на цените в следствие на регулаторна намеса. Българският телекомуникационен пазар е допълнително повлиян от силна конкуренция. Въпреки тези фактори, Мобилтел увеличи клиентската си база с 1.0% до почти 5.3 милиона клиенти през второто тримесечие на 2011 година. В резултат на това делът на абонатите на договор се е увеличил от 62.1% до 66.7%. Пазарният дял остава 49.3% в края на второто тримесечие на 2011 година. Продължаващото активно търсене на мобилни решения за пренос на данни води до увеличение на базата абонати на мобилен широколентов интернет от 121.5%, до повече от 161,600 клиенти. Запазва се и тенденцията за увеличено търсене на фиксирани широколентови решения и фиксираните широколентови линии са вече повече от 95,700. Общо фиксираните линии за достъп са в размер на 101,200 линии през второто тримесечие на настоящата година. През второто тримесечие на 2011 година приходите намаляват със 7.9% до 130.5 милиона евро в сравнение със 141.7 милиона евро за същия период на предходната година. Регулирането на цените за терминиране води до спад на приходите от свързаност между операторите. Намалялото потребление на клиентите на договор, както и засилената конкуренция през второто тримесечие, доведоха до спад на приходите от трафик и месечна такса. Приходите от стоки са се увеличили леко, поради продължаващото търсене на мобилни телефони от по-висок ценови клас. През второто тримесечие на 2011 година приходите от стационарни широколентови услуги, IPTV и услуги, свързани с фиксирани линии, са в размер на 4.8 милиона евро. В следствие на по-ниските цени и допълнителното намаление на тарифите за терминиране в мобилни мрежи - средният приход на абонат (ARPU) е намалял с 14.7% до 7.3 евро през второто тримесечие на 2011 година. Средният приход от линия (ARPL) възлиза на 15.2 евро. Общо оперативните разходи са се увеличили с 6.6% до 70.2 милиона евро, което води до спад в сравнимите стойности на EBITDA от 8.0% до 70.8 милиона евро. Оперативните разходи са повлияни от консолидирането на двата оператора (Спектър Нет и Мегалан) през февруари 2011. До увеличение на оперативните разходи доведоха по-високите разходи за персонал и маркетинг. През второто тримесечие на 2011 година оперативната печалба намалява с 43.5% до 18.9 милиона евро в сравнение с 33.5 милиона евро за второто тримесечие на 2010 година, поради по-високите амортизационни отчисления. Пълният доклад на TAG можете да намерите на www.telekomaustria.com
За връзка с "Корпоративни комуникации" - pr@a1.bg