Архив новини

Медия център


Новини

обратно

КЗК сезирана заради нелоялна конкуренция на БТК


Рекламата на мобилен план Viva Free подвежда потребителите БТК разпространява реклама, с която заблуждава потребителите за предлаганата от компанията услуга Viva Free, обявявайки я като първия в България тарифен план без договор. Заради това Мобилтел сезира Комисията за защита на конкуренцията, като настоява пред същата за спиране на рекламата, което ще предотврати нелоялната конкуренция на телеком пазара, създадена от БТК чрез подвеждащата реклама. В рекламата на Viva Free са налице две твърдения, които подвеждат потребителите. На първо място, Vivacom Free e мобилен план, който не е без договор, каквото е твърдението от рекламата. Макар и безсрочен, договор за услугата има и клиентът се обвързва с определни условия при сключването му. Освен, че Viva Free не е тарифен план без договор, той не е и първият мобилен план без срочен договор. Още от ноември 2008 година Мобилтел предлага абонаментен план, който не е обвързан със сключването на срочен договор – LOOP UP2U. От тогава компанията предлага на своите абонати възможност да се възползват от този тарифен план, без да сключват срочен договор. С тези аргументи Мобилтел подкрепи искането си към КЗК да спре до разрешаване на спора рекламата на БТК, която заблуждава потребителите и по този начин създава нелоялна конкуренция. Мобилтел счита, че акцентът в рекламата на Viva Free, както и прессъобщението на БТК за този тарифен план, е върху липсата на договор, както и върху обстоятелството, че предлагането на мобилен план без договор се прави за първи път в България, което реално подвежда потребителите, тъй като е невярно. Още повече, че в подробната информация за Viva Free в интернет страницата на БТК изрично се посочва, че ползването на тарифния план е обвързано със сключването на договор, което противоречи на твърденията в рекламата на Viva Free.
За връзка с "Корпоративни комуникации" - pr@a1.bg