Често задавани въпроси

1. Как мога да стана част от компанията?

Можете да кандидатствате по актуална обявена позиция или за стажантската ни програма. За целта попълнете подробно съответния формуляр за кандидатстване и не забравяйте да прикачите мотивационно писмо.


2. Какво следва след като попълня и изпратя формуляра за кандидатстване?

Успешно попълненият формуляр за кандидатстване постъпва в базата ни данни и вие участвате в селекцията по документи за съответната позиция. Ако сте сред кандидатите, одобрени по документи, специалист от HR екипа ни се свързва с вас с информация за следващите етапи.


3. Как мога да заявя интерес към свободна позиция, ако в момента подобна актуална позиция не е обявена?

Ако не откривате желаната позиция в списъка с обяви, можете да регистрирате кандидатурата си във формуляра за кандидатстване, който се намира директно под списъка с обяви. Отбележете и областта, която представлява интерес за Вас. По този начин се регистрирате в базата ни данни и при обявяване на подобна позиция кандидатурата Ви ще бъде разгледана.


4. Необходимо ли е да въвеждам автобиографията си всеки път когато кандидатствам, при условие, че вече съм я регистрирал в базата ви данни?

Веднъж регистрирали кандидатурата си имате опцията да отбележите, че желаете системата да запази въведената информация в профила Ви. По този начин всеки следващ път, когато искате да кандидатствате за дадена позиция, единственото, което е нужно да направите, е да обновите съществуващата информация, в случай че не е актуална. Всяка кандидатура е обвързана с определена обявена позиция, затова е важно да кандидатствате по конкретна обява.


5. Трябва ли задължително да приложа мотивационно писмо към автобиографията си?

Наличието на мотивационно писмо е силно препоръчително и се оценява високо. То трябва ясно да изразява интереса Ви към позицията и да фокусира вниманието върху професионалните Ви умения, постижения и силни страни, така че да придаде допълнителна стойност и тежест на кандидатурата Ви.


6. В какъв срок мога да очаквам покана за интервю, ако съм одобрен?

След изтичане на обявата кандидатурите се разглеждат и одобрените по документи кандидати получават покана за среща в рамките на 5 работни дни.


7. Какво следва, ако кандидатурата ми не е одобрена по документи?

В случай че кандидатурата не е сред селектираните по документи, тя остава в базата ни данни и ние запазваме правото си да се свържем с Вас при нови, отговарящи на профила Ви възможности за работа.


8. Как протича процесът по подбор и колко етапа има?

Селекцията по документи е последвана от две или три интервюта, в зависимост от спецификата и нивото на позицията. Задължително в процеса по подбор участва мениджърът на съответното звено в компанията, към което е отворената позиция и HR специалист.


9. Как протича първото интервю?

Първото интервю обикновено представлява опознавателна среща с HR специалист и/или експерт от екипа, към който е отворената позиция. В зависимост от спецификата на подбора първото интервю може да бъде под формата на видео-конферентна връзка по Skype, телефонно интервю или среща на живо. В случаите, когато позицията предполага притежаването на специфична компетенция, първият етап от интервюто може да бъде под формата на задача с решаване на конкретен казус или тест.


10. Как да се подготвя за първото интервю?

Запознайте се с позицията и компанията и помислете за лични и професионални постижения, които биха показали вашите умения. Да бъдете себе си е най-добрата стратегия. Бъдете открити, позитивни, конкретни в отговорите си и избягвайте заучените фрази. Обмислете добре защо искате дадената позиция, защо сте подходящи за нея и бъдете готови да се аргументирате.


11. Как трябва да съм облечен, идвайки на интервю?

Заложете на представителна, спретната визия, съобразена с позицията, за която кандидатствате.


12. Какво представлява и как протича Skype интервюто?

Важно условие за успешно протичане на Skype интервю са добрите технически условия (добра интернет връзка, камера и микрофон) от ваша страна. Срещата е под формата на видео-конферентен разговор, който протича като стандартно интервю за работа. Използва се като удобна алтернатива за провеждане на среща с кандидати, които се намират в отдалечени локации.


13. Какво представлява „Център за оценка“ и при какви позиции се прави?

Центърът за оценка е интерактивен начин за селекция, който дава възможност на кандидатите да представят себе си и уменията си докато участват в индивидуални и групови игри. Обикновено протича в рамките на 1 ден и се прилага за позиции, свързани с директно обслужване на клиенти или продажби.


14. В какъв срок мога да очаквам обратна връзка от интервю?

Обикновено процесът по оценяване на представянето на кандидата и последващото му информиране за резултата от подбора отнема до 10 работни дни.


15. Ще получа ли обратна връзка, ако не съм одобрен след интервю?

Независимо от посоката на развитие на подбора, всеки кандидат получава обратна връзка за статуса на кандидатурата си по e-mail.


16. Необходимо ли е да подготвя контакти за референции?

Референциите дават допълнителна информация за уменията и качествата на кандидата, която добавя стойност към неговия/нейния профил. Контакти за референция могат да бъдат поискани на финалния етап от подбора, затова е препоръчително да бъдете подготвени.


17. Колко време продължава подборът за една позиция?

Обикновено процесът по подбор протича в рамките приблизително на един месец. Периодът може да варира в зависимост от специфичните инструменти и етапи на подбор, използвани за конкретната позиция.


18. Мога ли да разчитам, че ще бъде запазена конфиденциалността на кандидатурата ми?

Кандидатурите се разглеждат и се третират с пълна конфиденциалност по време на целия процес по подбор.