Моля, изберете офертата при закупуване на този апарат / тарифен план:
Нова услуга Преподписване / Смяна на план Пренос на номер от друг оператор А1 предплатена услуга към абонамент
Кошницата е празна
Поръчай нов продукт или услуга от А1 без да напускаш дома си. Ние ще ти го доставим безплатно.
А1 заедно с Българска асоциация на създателите на съдържание и Центърът за безопасен интернет създадоха първата платформа в България за обучение и сертифициране на създатели на съдържание – „Училище за отговорни инфлуенсъри“.
Дигиталната среда е неизменна част от живота на всеки, но най-вече на децата и младежите, които прекарват в мрежата средно по 3 часа всеки ден. А младежите често възприемат инфлуенсърите като по-големи авторитети и модели за подражание, отколкото своите родители и учители.
Според проучвания над 61% от децата използват Tik Tok, Instagram и Snapchat повече от 5 пъти на ден. Освен времето в тях, 70,8% от учениците са в онлайн пространството от един до три часа всеки ден, а 31% отделят от деня си от 2 до 4 часа, за да са в мрежата. Важно е обаче да не забравяме, че времето в социалните мрежи може да създаде както примери за подражание, така и да провокира неподходящото поведение.
Следвайки своята мисия, „Училище за отговорни инфлуенсъри“ е със свободен достъп за всички ангажирани към темата – освен създателите на съдържание, през обучителните модули могат да преминат и родители, учители и други. Онлайн тормоз, влияние на медиите и на маркетинга върху подрастващите, „wellfluencing” и механизми за отговорно поведение в мрежата са част от водещите теми, по които всеки може да обогати своите знания.
Обучението е разделено на шест модула, разработени от водещи български експерти в областта на психологията, комуникацията, медийната грамотност и дигиталната безопасност. Сред лекторите са доц. д-р Кристиян Постаджиян, д-р Боряна Гигова и Константин Вълков от НБУ, Антоанета Василева и Мирела Христова от Център за безопасен интернет в България и Иглика Иванова от Коалиция за медийна грамотност.
Инициативата цели да насърчи инфлуенсърите в България, да бъдат отговорни към своята аудитория и да носят стойност на техните последователи със съдържанието, което споделят. Именно това беше и основното послание на събитието, с което беше даден старт на Училището.
Откриващото събитие се проведе на 24 април 2025 година и присъстваха журналисти, експерти, създатели на съдържание, представители на институции и партньорските организации на проекта. Събитието беше водено от Сибина Григорова, управляващ редактор на Булевард България. Доц. д-р Кристиян Постаджиян, заместник-ректор по учебната дейност в Нов български университет, Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации” в А1 България, Антоанета Василева, координатор на Център за безопасен интернет, Радостина Христова, председател и част от учредителите на БАСС представиха проекта, изразиха своето притеснение за проблема, както и своя ентусиазъм към проекта.
Гост-инфуенсърите припознаха инициативата от първия момент и призоваха от трибуната и с публикации в своите канали и други създатели на съдържание да се запишат за участие. По време на бляскавото анонсиране беше отделено време на младежи, които да споделят тяхното разбиране за това какво означава да си „отговорен инфлуенсър“ и да изразят своето мнение по темите в дискусионен панел, воден от Александра Петканова, член на управителния съвет на БАСС.
Стартирането на Училището е първата по рода си образователна инициатива за насърчаване на етично и осъзнато онлайн поведение сред създателите на съдържание с фокус върху младата аудитория в България. Зад проекта стоят А1, Център за безопасен интернет, БАСС и НБУ, в партньорство с Национална мрежа за децата, IAB България, БАПРА и БДВО. Медийни партньори са Булевард България, Дневник и Капитал.
Пълната информация за Училището е достъпна на страницата safefluencers.bg
Моля, изберете офертата при закупуване на този апарат / тарифен план:
Избраното от Вас устройство в момента не е налично в нашия онлайн магазин.